Nabór Pracowników
Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze:
Głównego księgowego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku, 19-400 Olecko, ul. Gołdapska 23, tel. 087 520-34-30
Stanowisko pracy: Główny księgowy
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas zastępstwa nieobecnego pracownika
Liczba kandydatów do wyłonienia: 1 osoba
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie, kraju Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
- Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.
- Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
Spełnienie przynajmniej jednego z poniższych wymagań dotyczących wykształcenia:
- ukończył/ła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 - letnią praktykę w księgowości,
- ukończył/ła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustaw m. in. : o finansach publicznych, o rachunkowości (ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych), o systemie ubezpieczeń społecznych, kodeks pracy, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o pracownikach samorządowych, KPA, o ochronie danych osobowych, sprawozdawczości budżetowej.
- Znajomość aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
- Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej.
- Umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność i kultura osobista.
- Umiejętność obsługi komputera, w tym sprawna obsługa programów biurowych Word i Excel.
- Umiejętność obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem programów księgowych, m.in. Płatnik, FOKA PRO, POMOST, CAS.
- Odpowiedzialność, systematyczność, terminowość, kreatywność, sumienność, rzetelność, umiejętność organizacji pracy własnej, umiejętność pracy w zespole, umiejętność stosowania prawa w praktyce, szybkie przyswajanie wiedzy.
- Doświadczenie w pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego.
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Prowadzenie gospodarki finansowej Centrum.
- Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych.
- Opracowanie projektu budżetu.
- Bieżąca analiza planu finansowego.
- Prowadzenie ewidencji majątku Centrum.
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej Centrum.
- Sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i statystycznych oraz innych sprawozdań dotyczących działalności jednostki.
- Należyte przechowywanie, zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów finansowych.
- Nadzór i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, bieżąca kontrola pracowników księgowości.
- Sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości, wykonywanie analiz, zestawień kosztów i wydatków jednostki.
- Prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek ZUS oraz terminowością ich przekazania oraz prawidłowość pobieranych i odprowadzanych dochodów.
- Stała współpraca ze skarbnikiem powiatu.
- Nadzór nad prawidłowym przebiegiem przekazywania składników majątkowych, sprawowanie odpowiedzialności materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia.
- Wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji głównego księgowego.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku mieszczące się w Olecku przy ul. Gołdapskiej 23. Praca w budynku piętrowym, stanowisko pracy usytuowane jest na parterze budynku, budynek wyposażony w podjazd i krzesełko schodowe dla osób niepełnosprawnych.
Praca o charakterze administracyjno – biurowym przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.
Czas pracy - pełny wymiar czasu 40 godz. tyg. w przypadku umowy o pracę lub ustalona liczba godzin pracy w przypadku umowy zlecenia.
Zatrudnienie w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia (w przypadku osób pozostających w zatrudnieniu na pełny etat w innym zakładzie pracy) – zatrudnienie od miesiąca kwietnia 2024 r.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty.
- list motywacyjny
- życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej oraz posiadanych umiejętności opatrzony czytelnym podpisem
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i zatrudnienie oraz dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia)
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe
- kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnym oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
- klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
- oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymienione wyżej dokumenty w zaklejonych kopertach z napisem ,,Nabór na stanowisko urzędnicze - główny księgowy – na zastępstwo” - można składać osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku w godzinach urzędowania Centrum w terminie do 29.03.2024 r. do godz. 15:00.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru.
DODATKOWE INFORMACJE
- Złożone dokumenty będą sprawdzone pod względem kompletności i spełnienia wymagań określonych w powyższym ogłoszeniu.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne będą indywidualnie poinformowani o terminie postepowania sprawdzającego. W związku z powyższym prosimy o podanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem (numer telefonu).
- Informacja o wynikach naboru zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.
- Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na zastępstwo lub umowy zlecenia na czas nieobecności zastępowanego pracownika.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostali kandydaci będą mogli odebrać dokumenty w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po tym terminie nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone.
- Przed zatrudnieniem kandydat zobowiązany jest dostarczyć zapytanie o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego.
Olecko, 13 marca 2024 r.
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku
Wiesława Szymczyk
- Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na wolne stanowisko urzędnicze.docx (26 kb)
- Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze: Głównego księgowego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.pdf (385 kb)
- Załącznik nr 1 - Kwestionariusz osobowy.doc (39kb)
- Załącznik nr 2 - Oświadczenia kandydata.docx (19kb)
- Załącznik nr 3 - Klauzula informacyjna.docx (22kb)