Nabór Pracowników – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku
Jesteś tu: Strona Główna > Nabór Pracowników

Nabór Pracowników  


Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze:   

Głównego księgowego  w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku, 19-400 Olecko, ul. Gołdapska 23, tel. 087 520-34-30 

Stanowisko pracy: Główny księgowy

Forma zatrudnienia:  umowa o pracę na czas zastępstwa nieobecnego pracownika

Liczba kandydatów do wyłonienia:  1 osoba

Wymagania niezbędne: 

  1. Obywatelstwo polskie, kraju Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym bądź innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.
  3. Niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
  4. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na kierowniczym stanowisku urzędniczym.
  6. Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
  7. Nieposzlakowana opinia.
  8. Znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.

Spełnienie przynajmniej jednego z poniższych wymagań dotyczących wykształcenia:

  1. ukończył/ła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 - letnią praktykę w księgowości,
  2. ukończył/ła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6 – letnią praktykę w księgowości,
  3. jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
  4. posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.           

Wymagania dodatkowe:

  1. Znajomość ustaw m. in. : o finansach publicznych, o rachunkowości (ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych), o systemie ubezpieczeń  społecznych, kodeks pracy, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o pracownikach samorządowych, KPA, o ochronie danych osobowych, sprawozdawczości budżetowej.
  2. Znajomość aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw.
  3. Znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej.
  4. Umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność i kultura osobista.
  5. Umiejętność obsługi komputera, w tym sprawna obsługa programów biurowych Word i Excel.
  6. Umiejętność obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem programów księgowych, m.in. Płatnik, FOKA PRO, POMOST, CAS.
  7. Odpowiedzialność, systematyczność, terminowość, kreatywność, sumienność, rzetelność, umiejętność organizacji pracy własnej, umiejętność pracy w zespole,  umiejętność stosowania prawa w praktyce, szybkie przyswajanie wiedzy.
  8. Doświadczenie w pracy w administracji samorządowej lub w jednostkach samorządu terytorialnego.

Zakres wykonywania zadań na stanowisku:

  1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
  2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
  3. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
  4. Prowadzenie gospodarki finansowej Centrum.
  5. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych.
  6. Opracowanie projektu budżetu.
  7. Bieżąca analiza planu finansowego.
  8. Prowadzenie ewidencji majątku Centrum.
  9. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej Centrum.
  10. Sporządzanie okresowych sprawozdań  finansowych i statystycznych oraz innych sprawozdań dotyczących działalności jednostki.
  11. Należyte przechowywanie, zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów finansowych.
  12. Nadzór i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych, bieżąca kontrola pracowników księgowości.
  13. Sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości, wykonywanie analiz, zestawień kosztów i wydatków jednostki.
  14. Prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek ZUS oraz terminowością  ich przekazania oraz prawidłowość pobieranych i odprowadzanych dochodów.
  15. Stała współpraca ze skarbnikiem powiatu.
  16. Nadzór nad prawidłowym przebiegiem przekazywania składników majątkowych, sprawowanie odpowiedzialności materialnej oraz zasad  inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia.
  17. Wykonywanie innych zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji głównego księgowego.

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku

Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku mieszczące się w Olecku przy ul. Gołdapskiej 23. Praca w budynku piętrowym, stanowisko pracy usytuowane jest na parterze budynku, budynek wyposażony w podjazd i krzesełko schodowe dla osób niepełnosprawnych.

Praca o charakterze administracyjno – biurowym przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.

Czas pracy -  pełny wymiar czasu 40 godz. tyg. w przypadku umowy o pracę lub ustalona liczba godzin pracy w przypadku umowy zlecenia.

Zatrudnienie w ramach umowy o pracę lub umowy zlecenia (w przypadku osób pozostających w zatrudnieniu na pełny etat w innym zakładzie pracy) – zatrudnienie od miesiąca kwietnia 2024 r.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W  miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.

Wymagane dokumenty.  

  1. list motywacyjny
  2. życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej oraz posiadanych umiejętności opatrzony czytelnym podpisem
  3. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i zatrudnienie oraz dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia)
  4. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe
  5. kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  6. oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnym oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
  7. klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy
  8. oświadczenie kandydata o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy
  9. kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust 2 ustawy o pracownikach samorządowych).

Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymienione wyżej dokumenty w zaklejonych kopertach z napisem ,,Nabór na stanowisko urzędnicze - główny księgowy – na zastępstwo” - można składać osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku w godzinach urzędowania Centrum w terminie do  29.03.2024 r. do godz. 15:00.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru.

DODATKOWE INFORMACJE

  1. Złożone dokumenty będą sprawdzone pod względem kompletności i spełnienia wymagań określonych w powyższym ogłoszeniu.
  2. Kandydaci spełniający wymogi formalne będą indywidualnie poinformowani o terminie postepowania sprawdzającego. W związku z powyższym prosimy o podanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem (numer telefonu).
  3. Informacja o wynikach naboru zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.
  4. Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na zastępstwo lub umowy zlecenia na czas nieobecności zastępowanego pracownika.
  5. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostali kandydaci będą mogli odebrać dokumenty w ciągu 3 miesięcy od dnia ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po tym terminie nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone.
  6. Przed zatrudnieniem kandydat zobowiązany jest dostarczyć zapytanie o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego.

Olecko, 13 marca 2024 r.

Dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku

Wiesława Szymczyk

  1. Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na wolne stanowisko urzędnicze.docx (26 kb)
  2. Ogłoszenie o naborze na zastępstwo na stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze: Głównego księgowego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku.pdf (385 kb)
  3. Załącznik nr 1 - Kwestionariusz osobowy.doc (39kb)
  4. Załącznik nr 2 - Oświadczenia kandydata.docx (19kb)
  5. Załącznik nr 3 - Klauzula informacyjna.docx (22kb)